REKOD AKAUN BISNES GUNA EXCEL

Teks: Hazwani Abd Hamid

Bismillah
Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Bagi pemilik perniagaan kecil atau baru bermula, menggaji pekerja mahir atau mendapatkan perkhidmatan "freelancer" merupakan satu kekangan bagi mereka. Oleh itu, ramai antara mereka yang hanya tunggu dan lihat perkembangan syarikat sebelum mengambil keputusan untuk merekodkan akaun mereka. 

Dalam usaha untuk menggalakkan pemilik perniagaan untuk merekod akaun dari hari pertama perniagaan, saya dan team telah mengusahakan satu method yang ringkas dengan hanya menggunakan Microsoft Excel (MsExcel) yang telah diformula. Kami hanya menekankan asas perakaunan dan teknik membaca laporan kewangan. Rata-rata mereka merasakan teknik ini mudah dan seronok, lagi-lagi bila dapat pantau untung setiap bulan.



EMPAT PEMILIK BISNES YANG WAJIB BELAJAR URUS AKAUN GUNA EXCEL


NAK MURAH

Hanya dengan guna Microsoft Excel, anda sudah mampu untuk merekod transaksi harian bisnes anda.


ALERGIK SOFTWARE

Bagi yang alergik dengan software dan teknologi canggih, Excel adalah pilihan kedua anda. Dengan feature Excel yang biasa kita tengok, tidak merumitkan kita faham di mana harus kita letak data-data bisnes kita.


NAK JIMAT

Menjimatkan kos untuk menggaji pekerja atau freelancer akaun sebab anda boleh buat sendiri. Duit tu boleh tambah modal bisnes atau belanja staff makan-makan.


NAK DATA CEPAT

Kadang-kadang bila kita hire freelancer, nak minta maklumat kena tunggu sampai satu hari. Kita pun naik hot lagi-lagi bila setiap kali kita tanya dia bagi bil pada kita. Dalam ekonomi sekarang kita nak berjimat, buat apa nak buang duit hanya pada data yang pemiliknya adalah kita.

Nak bermula dengan merekod secara Excel, tidak mudah jika kita tak pandai nak aplikasi formula di dalam perisian Excel tersebut. 


Jadi saya buka kelas secara ONLINE bagi yang berminat untuk belajar mengenal terma akaun dan merekod akaun bisnes menggunakan template excel yang telah saya formulakan. 





Sebagai hadiah gunakan kupon BLOGCOACHWANI untuk dapat harga diskaun join kelas ini. Link pendaftaran di sini - KLIK UNTUK KE BORANG





Semoga Bermanfaat!



Post a Comment

0 Comments